Dumburk tre

AI-chat får bli den tredje och för denna gång sista dumburken. Det blir allt vanligare att företag låter en dator svara i telefon. Det är en syntetisk röst som påstår att den kan hjälpa dig bara du säger rätt ord, som den är programmerad att förstå. Likt Sesam öppna dig. Försök säga: Jag vill tala med en människa, och du får nobben. Hur kan folk acceptera detta?

En annan variant är de tillrättalagda analyser mer styrda än det vänsterdominerade Wikipedia som man får om man frågar en AI som inte baserar sitt svar på fakta utan pådet vanligaste svaret i flödet. Rena goddag yxskaft, men journalister tror gärna på det och upprepar gärna de felaktigheter som redan cirkulerar. De som bara litar på ”auktoriteter” kanske rent av vill ha skilsmässa när verkligheten inte stämmer med lögnen.

Statsmedia granskar och avfärdar alternativ media och all icke officiell information. I Sverige ska SVT granska ”konspirationsteorier om Estonia”. Alternativ media och icke officiell information avfärdas dagligen, utan egentlig kontroll, som rysk påverkansoperation, högerextrem propaganda, quanon, faktaresistens eller konspirationsteori. Men de är totalt blinda för den propaganda de själva sprider.

I Kanada förstörs all litteratur på skolbiblioteken som publicerats före år 2008, för att den inte är tillräckligt inkluderande enligt woke-maximen. Detta inkluderar Fahrenheit 451, 1984, Moment 22, Du sköna nya värld och den förfärliga Harry Potter!

I framtiden, mycket snart, kommer endast utvalda grupper/personer få logga in på sajter där verklig fakta finns, men sanningen kommer lika fullt vara underordnad den övergripande globalistiska policyn.

MRRS har kommit med ett starkt nummer om demokratiskt rättsväsende.
https://mrrs.se/wp-content/uploads/2023/10/MRRS_3-23_ok.pdf

Det här inlägget postades i Frihet och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 svar på Dumburk tre

  1. Göran skriver:

    En sak som skiljer mellan Kina och Taiwan är kunskap om historien. I Kina har man gjort som Kanada håller på med. All tidigare kinesisk historia är utradera. Gamla traditioner som firades, firas inte längre, och dagens kineser vet inte om det ens.

    Taiwan å andra sidan, har kvar all kinesisk historia, kultur och traditioner och de firar dessa. Därav är Kina ”rädd” för Taiwan. Historien får inte smittas till fastlandet.

    Kina har i Hong Kong börjat med nedmonteringen av Hong Kongs historia.

    När väl islam tar över Sverige då kommer den svenska historien att raders ut.

    Ingen historia ger ingen frihet och inget välstånd. Historien ger oss erfarenheter som behövs för vår vidare utveckling. Det välstånd som finns i arabiska länder bygger helt och hållet på att äckliga kristna västerlänningar håller i trådarna. Ingen olja skulle komma upp utan västerländska ingenjörer.

  2. Pingback: Dumburk tre | ulsansblogg

  3. Göran skriver:

    Jag blev en gång arg på en sådan där växel där man ska välja, så jag bara skrek okvädningsord. Svaret blev: ”Tjänsten är beställd.”

    Vad det var för tjänst vet jag inte.

  4. Glenn skriver:

    Automatiserat – AI .
    Jag var intresserad av att köpa ut en tjänstebil för nåt år sedan och tänkte mig få reda på vad den kunde tänkas kosta i försäkring. Alltid bra att veta tänkte jag.. Nåväl, ringde Trygg Hansa där jag är kund och uppmanades att säga nåt ord som AI- tanten sedan skulle föra dialogen vidare med. Detta är minst sagt kräkmedel varje gång och så icke kundvänligt att jag inte finner ord. Jag blir lika förbannad varje gång. Det som sedan hände var ännu värre. Till sist kom jag fram till en människa – tror jag – och framlade min önskan om att få veta på ett ungefär vad en försäkring skulle kosta. Då säger stolpskottet i andra ändan : kan du legitimera dig med bank ID? För en enkel fråga skulle således digitalt identifiera mig annars inget svar. Jag frågade om det verkligen var nödvändigt för denna enkla fråga. Jepp , det var det. Arg och paff avslutade jag samtalet utan svar. Detta börjar genomsyra allt fler samhällsfunktioner. Det är snart helt omöjligt att nå fram till någon , inte ens få ett namn eller direktnummer. Vårdcentralerna är typexempel. Jag hade nyss ett telefonärende till en vårdcentral och efter typ ha lyssnat på 9 val att göra och däremellan fått information om att jag givetvis kan göra mitt ärende på deras hemsida , vilket tog nån minut (spyr bara jag tänker på det) så kunde jag nådigast framföra att jag gärna vill ha kontakt med dem Till min förvåning ringde man upp ganska snart , framförde mitt ärende och dom lovade återkomma. Vips en timma senare fick jag ett sms som bad mig att logga in på 1177 (med bank ID ). Där fick jag svaret att ringa upp namngiven person på vårdcentralen -för vidare info men – inget telefonnummer att ringa till denne. Gissa om karusellen började om. Våga vägra göra affärer med företag som inför AI chat. Runda systemet eller byt aktör. Det absolut jävligaste är företag som vägrar uppge kontakinfo för att låta kunden jobba med frequently asked questions i timtal. Vägra – skit i dem. Är jag grinig eller ?

    • Göran skriver:

      Nej du inte grinig. Verkar vara mer sunt förnuft.

      Alla nu för tiden är alla så skitnödigt rädda att göra något fel, så de tar den enkla vägen som säger, att det inte går.

    • Jan Andersson skriver:

      Jag har flera gånger bara det senaste året råkat ut för liknande situationer. Är man sjuk på allvar så orkar/kan man inte lotsa sig igenom alternativen och ger upp. Och vart fan har någon burit iväg med min telefonladdare? Jag får försöka i morgon igen, innan deras telefontid är slut igen!

      Förr (trettiofem år sedan) jobbade jag som filialchef i Sverige åt ett utländskt bolag, och hade ofta behov av att ringa till huvudkontorets stabschefer för korta besked. Det fanns på den tiden bara telefax som alternativ till telefon, och ett pappersmeddelande kunde fördröjas i timmar innan postbudet hade gått sin runda i den stora byggnaden. Direktnumren till medarbetarna fungerade inte vid samtal ”utifrån”. Sådana var Telia också…

      Alla viktiga ärenden, som offerter till kunder, skulle enligt order alltid utgå från huvudkontoret, men varje samtal till huvudkontoret centralväxel inleddes med en inspelad röst som på det landets språk förmodligen betydde: ”Välkommen till X! “. Sedan blev det tyst, för den levande telefonisten satt bara och väntade att man skulle framföra sitt ärende.

      Det gjorde man, men på vilket språk? Man lärde sig den hårda vägen att bara säga namnet på personen man ville prata med, det passade telefonisten bäst, men om vederbörande inte svarade återkom hon efter några sekunder, fortfarande på sitt hemlands tungomål, med beskedet att ingen svarade. Punkt. Det var bara att ”lägga på” (telefonluren, om någon undrar).

      Det var bara en av flera anledningar till att jag började med annat efter några år, maken till polerad snygg med oåtkomlig fasad hade jag inte upplevt innan. Och det fanns svenska kunder som ilsket ringde till mig och frågade: ”Hur i helvete kan det komma sig att när jag har frågat dig om ett pris, så får jag en offert från hotaheiti?”.

      Att idag kunna ringa, sms:a eller maila alla man vill nå sekundsnabbt är en revolution som många unga anser som självklar. Men fortfarande finns det alltså kvar enklaver med gammaltänk, speciellt inom vården. Varför är de så rädda för kunderna, den enda anledningen till att ha en vårdcentral överhuvudtaget?

      Idag ska jag snart ansluta mig till ett videomöte, faktiskt och praktiskt en revolution jämfört med alternativen för trettiofem år sedan!

Kommentarer är stängda.