Etikettarkiv: stambanan

Vad göra de som vara borta Jörn?

För mer än 40 år sedan såg jag ett litet teaterstycke med ovanstående titel. Ja, den var skriven på än mer utpräglad västerbottensdialekt, men jag skrev här ett mellanting av jörnmål och skolsvenska som jag tror alla kan förstå. Stycket … Fortsätt läsa

Publicerat i Frihet | Etiketter , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | 40 kommentarer

På fel spår

Det finns 178 tunnelbanesystem i världen. De har tillsammans 168 miljoner passagerare per dag i genomsnitt. Dessa tunnelbanesystem finns undantagslöst i storstäder eller megastäder. Många av dessa städer har tio miljoner invånare eller mer. Stockholm, som är en av de … Fortsätt läsa

Publicerat i Trafik | Etiketter , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , | 36 kommentarer