Flyttade kommentarer 1

Jag har flyttat dessa kommentarer från https://www.frihetsportalen.se/2022/01/anschluss-1972-min-bok/
eftersom den är klistrad och reserverad för kommentarer om Anschluss 1972.
Men kommentarerna är för bra för att stryka och täcker olika ämnen så de är svåra att länka in i andra trådar. En habrovink, men så blir det ibland.

    • Jan Andersson skriver:

      Det ligger mycket i dina iakttagelser, och jag har själv tänkt i samma banor. Västtyskland har varit teknologiskt högtstående och är fortfarande, men vart är de på väg? Mycket av det som tyska företag fortfarande säljer som smör är tillverkadt i Sydostasien (klartext = Kina) och det håller ekonomiskt bara så länge som kineserna vill, och priserna är låga. Varför har inte tyskarna förstått att deras ”energiewende” är vägen som till helvetet bär?

      Vi köpte en utmärkt bra industrimaskin från ett tyskt företag, men de var ovilliga att diskutera tekniken. När vi till sist krävde en ändring av en mindre bra dellösning kröp det fram att både konstruktion och tillverkning skedde i Polen. Vid ett annat tillfälle kom lastbilarna med ”tyska” förtillverkade stålstommar till ett mellansvenskt pappersbruk enbart från Estland.

      Jag träffade för femton år sedan en tysk tekniker och företagsledare från en stad nära gränsen till Nederländerna, som anlände till Sverige i en ny Volvo. Jag frågade häpet varför, och svaret kom som ett piskrapp: ”Dom håller!”. Eftersom jag själv på den tiden körde ett tyskt bilmärke från München så måste jag gå vidare: ”Gör inte tyska bilar det?” ”Nein, nein, hela firman kör bara Volvo, jag åker varje vecka via Autobahn till en underleverantör, 20 mil på en timme. Aldrig några problem!”.

      Nu läste jag att tyska folket tror att batteribilarna ska rädda deras bilindustrin. Kära nån, bilarna tillverkas ju i Kina! Volkswagen har redan hälften av sin marknad där!

      Och nu ska de lägga ner sina återstående kärnkraftverk. Allt detta är totalt hjärnsläpp. Sverige kommer att dras med i lyckoruset, bland annat tack vare den historiskt stora vurmen för DDR, en ren och skär diktatur av värsta sort.

      Vi har lyckats slänga ut Miljöpartiet, men mycket återstår, och någon opposition värd namnet finns inte. Ska Magda bli en ny Angela eller en ny Maggie?

      • Göran skriver:

        Lustigt nog fins det pyttesmå industriföretag i Sverige som levererar komponenter till fabriker i hela världen. Än så länge finns det en sådan teknik i Sverige på sådan hög nivå att de kan existera och många av dem ligger i den hatade glesbygden. Men hur länge?

        Elbilar hit och dit. Än så länge har det inte funnits elbilar så pass länge att det går att utvärdera om det helt enkelt finns en marknad för dem. Bilar kan bara tillverkas och säljas så länge som andrahandsvärdet på en bil täcker resterande amorteringar på bilen. När det inte längre kan uppnås blir det ingen marknad för nya bilar längre. Biltillverkarna kommer att få gå över till en modell där de hyr ut sina bilar. Stämmer bra med globalisternas mål om att inte äga något, eller?

        Och naturligtvis kommer ovaccinerade inte att få hyra någon bil.

        • Jan Andersson skriver:

          Hittills är väl bara en halv procent av den svenska bilparken rena elbilar (meningslösa hybrider finns det fler). Problemet med elbilar är inte själva bilarna, som alla motorjournalister verkar tro att vanligt folk bekymrar sig över och därför försöker att övertyga oss med argument som aldrig kunniga motorjournalister förr skulle nedlåta sig till.

          Men med de höjda elpriserna lär det knappast finnas någon som vill rekommendera en elbil till någon, om de inte kan ladda gratis (t. ex. på jobbet). Och el är en bristvara överallt i världen, beroende på att det är vansinnigt dyrt att bygga upp och bygga om distributionsnäten efter de förändrade konsumtionsmönstren.

          Fossilbilen har utvecklats under 126 år, och det är beklämmande att olika miljörestriktioner på senare tid har snöpt motorerna så långt att bilfabriker med all upplagrad kunskap har försvunnit. I USA köper folk ”trucks”, personbilar med öppet flak, för det är det enda sättet att kunna få en stark V8-motor i en ny bil.

          En riktigt bra och långlivad bil med stabilt och förutsägbart andrahandsvärde ska ha en rejäl motor, gärna mer än fyrcylindrig för vibrationsfrihetens skull, och gärna högt vridmoment eftersom det är det enda som betyder något för körbarheten om man själv eller automatlådan aldrig når över 4000 varv/minut på varvräknaren. Att jaga upp för små motorer med dubbla turboaggregat är inget som gynnar andrahandsvärdet och körbarheten.

          En gammal tumregel är att bilens tjänstevikt i kilo ska delas med tio för att räkna fram en bensinmotoreffekt som orkar ge en acceleration på tio sekunder till hundra km/h. Men denna regel måste nog i hektisk trafik och med personer i baksätet modifieras idag till minst 50 procent högre effekt. Det kan räcka bra med tumregeln om man väljer en diesel som alltid har ett turboaggregat nuförtiden, men en bensinmotor med eller utan turbo måste nog räknas upp. Men dessa bilar finns inte till salu längre! Vad ska Sveriges folk i framtiden transportera sig i när dagens fossilbilar till sist har hamnat på en bilskrot?

          Det här är ett fundamentalt samhällsproblem som motorjournalisterna borde beskriva mycket tydligare, i stället för att pusha för osäljbara elbilar.

          Vid ett större köpcentrum i staden hade en bilfirma ställt upp två snarlika bilar av samma modell, den ena en elbil, den andra en konventionell fossilbil. Månadspriset för privatleasing hade tydliggjorts med fotshöga siffror på sidorna; elbilen kostade precis dubbelt så mycket som fossilbilen. Efter flera månader var fossilbilen borta, medan elbilen stod kvar. Anledningen var nog enkel att räkna ut: den gick inte längre att köra därifrån, och fick stå kvar tills en bärgare hämtade den (och mår batterier så bra av att stå oladdade?).

          • Göran skriver:

            Batteriers prestanda. Räckvidden för en elbil anges om man utnyttjar hela batteriet. För att batteriet ska må bra ska det aldrig laddas ur under 20 % och inte laddas upp mer än 80 %. Där försvann således 40 %.

            Sedan är det så att batterierna inte bara har en viss livslängd. En del går sönder och åtminstone i USA diskuteras det hur förbaskat dyrt det är att laga ett bilbatteri.

            Bättre batterier behövs innan en batteribilsmarknad tar fart.

            • Jan Andersson skriver:

              Ändå kvarstår grundproblemet som ingen i elbilsbranschen råder över: elförsörjningen. Att en fattigpensionär utan bil får en elräkning på tjugotusen är samma filosofi som att alla ska vara med och betala för svt:s usla TV-sändningar även om man saknar en TV-apparat och är blind och döv.

              Förr snackade man mycket om ”solidariteten” som det aldrig funnits ett spår av såvida man inte själv tjänade cash på dess effekter. Ingen ville naturligtvis betala för andras fördelar ur en egen begränsad ekonomi.

              Så blev det hela tvingande och övertydligt med svt och presstödet: men att få betalt för ett halvtaskigt jobb är inget som för ett samhälle framåt, se på alla misslyckade socialistexperiment i världen. Finns det verkligen fortfarande politiker som tror att ”nu ska det lyckas, för det är ju det bästa och mest rättvisa politiska systemet”.

              Visst, för alla som inte orkar slita sig från TV-soffan. För de som vill något med sina liv är det en smärre katastrof.

              Elbilen är resultatet av en ytterst ogenomtänkt diktatur och kommer att hamna på historiens sophög än en gång till stora bekymmer för bilindustrin, som historiskt starkt bidragit till människans fria rörlighet på ett ytterst positivt och samhällsnyttigt sätt, vilken inte den politiska och helt onödiga katastrofen ”Schengenavtalet” inte gjort utan istället levererat raka motsatsen. Vilket varje medborgare med en antydan till konservativt tänkande redan visste när Schengenavtalet infördes.

  • Lars Mellblom skriver:

    Att diskutera EV här är väl OT, men eftersom tråden redan är lång lägger jag till en aspekt som har att göra med vår individuella frihet.

    Jag undrar om att tala EV teknik, för att ta till ett slitet uttryck, inte är att skälla vid fel träd. Jag läste nyligen en fransk artikel om hur mycket enklare det är att på avstånd begränsa användandet av ett EV jämfört med ett fordon med förbränningsmotor. Artikelförattaren gick inte in på detaljerna hur det skulle gå till, utan pekade på de områden som gick att fjärrstyra: Ransonera mängden el som fordonet tilläts att ladda och vem som fick ladda, begränsa det geografiska området som det var tillåtet att köra runt i och under vilka tider samt kontrollera vem som körde var och när. Dessutom blir det för dyrt för stora delar av befolkningen att över huvud taget äga och underhålla ett EV.

    Författaren drog slutsatsen att huvudsyftet med övergången till EV är att begränsa medborgarnas rörelsefrihet och privatbilsinnehav. Jag delar den bedömningen och har länge hävdat att det inte är bilen som sådan som kritiseras av klimatalarmisterna, utan privatpersoners möjlighet att förflytta sig inkognito när och vart de vill utan att ansöka om tillstånd.

    Det vore intressant om någon IT-kunnig person kunde skriva en artikel på det temat och dessutom förklara hur det skulle kunna fungera rent tekniskt.

    • Jan Andersson skriver:

      Att begränsa den moderna människans rörlighet innebär att dra proppen ur luftmadrassen för gott, och säja farväl och goodbye till allt som vi i västvärlden har förknippat med ett fritt och modernt samhälle. Vi tvingas tillbaka till det eländiga bondesamhälle vi hade på 1800-talet, när det tog 8+8 timmar att med häst och vagn ta sig fyra mil till torgmarknaden för att sälja potatis, och kusken måste ha hjälp bort från kärrflaket eftersom byxbaken frusit fast på hemvägen.

      Men det är naturligtvis och gudskelov omöjligt. Gangstervärlden och alka vaccindemonstrationer är bara två manifestationer och en skugga av vad som skulle hända i de samhällen där politikerna skulle försöka något.

      Att vissa städer proppas igen av biltrafiken visar övertydligt två saker: de ansvariga politikerna har varit motståndare till utvecklingen och aldrig anpassat städerna för biltrafik, utan behållit ett 1800-hundratalsperpektiv på samhällsutvecklingen. Därför har det uppstått nya köpcentrum utanför städerna med generösa parkeringsplatser; och medborgarna måste göra inköp för att överleva.

      Dessa köpcentrum är ett protestrop som inte politikerna vill kännas vid. ”Vi måste ju bevara vår gamla fina stadskärna!”. Visst, det är behjärtansvärt, men hur många uppskattar de arbetande medborgarna deras ansträngningar? Min hemstad där jag är född och uppvuxen och jag vistades i varje dag, har jag besökt högst 2-3 gånger om året de sista trettio åren. Jag har inget där att göra, utom att besöka någon institution som envist hållit sig kvar fast kunderna har ett helvete att komma ur bilen. Men det finns 330 restauranger, som jag inte skulle drömma om att besöka (jag lagar bättre mat själv) med ungdomsprofil, högskolan, förlåt universitetet, har 10000-15000 elever utan bil som behöver umgås, vilket också håller bussarna rullande.

      Var finns den politiker som har kunskap och vilja att se framåt och gå några steg åt det hållet, i stället för att bara hänvisa till omöjligheter och förbud. Allt har med vanligt sunt bondförnuft att göra, helt utan politiska ”vinklingar”.

      För övrigt: den dag politikerna förbjuder officiell försäljning av fossilbränslen, kan du säker handla av den undre gangstervärlden: några helfat bensin eller diesel levererade diskret till ditt garage en mörk kväll. Egen pump finns billigt i biltillbehörsaffärerna.

    • Göran skriver:

      En amerikansk motorjournalist berättade att han blev uppringd av en fordonstillverkare som undrade om det var något fel på hans bil. Det visade sig att han var på väg uppför ett berg och körde på låg växel. Det tolkades som ett fel av datorn som skickade uppgifter till biltillverkaren.

      Scania loggar väl alla sina lastbilar de säljer?

      Det talas från försäkringsbolagens sida att logga bilar och ge rabatter eller högre premie beroende på hur man kör.

      Å andra sidan går det säkert att fixa en marknad för prylar som manipulerar dessa system.

      Det påminner lite om en rostskyddsbehandlingsfirma som klistrade sitt märke på ett speciellt ställe på bilen för att markera att det var en civil polisbil.

  • Lars Mellblom skriver:

    #Jan Andersson 08:36#

    Jag är inte alls lika optimistisk som du. Titta på hur vanligt folk frivilligt agerar lägervakter i spåren av Covid-1984. Katarina Janouch skrev en tankvärd artikel om detta. Länk nedan.

    Dessutom är det väl ganska uppenbart att ransonering av el kommer ganska snart både för EV och annat. På vilka kriteria kommer då tillgänglig el att distribueras. Först i kön står för landet oumbärliga personer som politiker, journalister samt konstnärer och artister, därnäst med makten lojala byrokrater och dito polischefer och högre militärer. När det kommer till vanliga nettoskattebetalare blir det knepigare. Det skulle inte alls förvåna mig om ett kvoteringssystem inrättas baserat på kön, ras och sexuell läggning. Där ligger vi risigt till. Svenskar under 50 år är redan nu med på att det låter vettigt, om vi tittar på hur annan kvotering går till.

    Användandet av bensin och diesel kan beläggas med skyhöga böter. Köpandet eller användandet av ett falskt vaccinpass medför nu böter om 75 000 € i Frankrike. Problemet med att straffa personer av utomeuropeiskt ursprung har löst för längesedan. Det kallas anarkotyranni.

    https://katerinamagasin.se/mest-skrammande-ar-hur-vara-medmanniskor-visar-sig-ha-inneboende-lagervakter-inom-sig/

    • Jan Andersson skriver:

      Invandrarna har en stark överlevnadsinstinkt (bevisat genom att de är här) och en nedärvd skepsis mot alla myndigheter, som det i deras kulturer var nödvändigt att undvika eftersom det bara var jävelskap som pådyvlades alla i deras hemländer. Vi är nära denna brytpunkt nu i våra västerländska samhällen, myndigheterna vet och försöker undvika de värsta konsekvenserna genom att betala sig ur situationen, med skattepålagor på alla som förväntas kunna stå ut med sådana.

      Covidvaccinationerna är det hittills enda fungerande sättet att rädda kvar en vårdapparat i våra västländer, långt ifrån oproblematisk men vi har fortfarande kvar en fungerande vård i Sverige även om personalen har gått på knäna länge och alla resurser gått till akutvård och inte till funderingar om organisationsförändringar. Det är nästan bara ovaccinerade som legat på IVA i den senaste smittovågen, vilket bevisar att vaccinerna ändå fungerat som förväntats och planerats. Vilka konsekvenser detta vaccinmotstånd har haft för alla som fått vänta i månader och år för behandling av alla ANDRA sjukdomar och åkommor, kommer pressen att skriva om sedan i flera år (56000 bara i Sverige under 2021). Och de flesta av dessa som väntar är urförbannade på vaccinmotståndarna.

      Vaccinerna är inte overksamma bara för att det behövs 3-4 doser, utan bevisar bara att doserna från början var svaga eftersom man inte hade haft tid att utvärdera effektern av en helt ny vaccintyp (i min ganska stora bekantskapskrets finns det ingen som haft minsta negativa känning efter tre sprutor).

      Vaccindemonstrationerna är nog mest en allmän protest mot att dagens unga generation i västvärlden kommer att leva fattigare liv än sina föräldrar. Vilket är resultatet av en nedmontering av industrin till förmån för Sydostasien, en sedan Tjernobyl vansinnig politik för elförsörjning, och nu locket på för alla som behöver en enkel fungerande bil för att ta sig till jobbet – allt i det Heliga Klimathotets namn, vars konsekvenser idag genomsyrar allt. Den som inte har en ”hållbar” strategi kan fara dit pepparn växer (vilket de också faktiskt gör). Egyptierna var klokare (och mer långlivade) för de trodde åtminstone på en solgud, inte alls så tokigt som att tro på något helt imaginärt hjärnspöke osynligt för alla.

      De västländer som ändå vill överleva, bör nog skaffa sig en politisk ledning som majoriteten av befolkningen stöder och inte motarbetar (gäller alltså inte Frankrike) och där ledarna har ett hum om samhällsplanering av egen erfarenhet och vad som är drivkraften i ett samhälle (entreprenörsanda och frånvaron av byråkrati). Vilken färg deras ledartröjor har och vad som står på ryggen är ointressant bara de vet vad de gör, och skiter blankt i sitt eget utseende framför spegeln och tillfälliga opinionssiffror framtagna av tendensiösa media för egen snöd vinning.

      • Göran skriver:

        Har du någon aning om vad som räknas som ovaccinerad på IVA? Är det högst tre personer på en IVA räknas de som covidpatienter oavsett om de har covid-19 eller inte. Så om en ovaccineradsöker vård för ett brutet ben som blir det en covid-patient.

        Har du bara tagit en spruta räknas du som ovaccinerad. Efter varje spruta räknas du som ovaccinerad i två veckor. Efter 180 dagar räknas du som ovaccinerad.

        Siffrorna från IVA är inte att lita på.

        Det har dött fler av vaccinet i Sverige än av covid-19, så visst har vaccinet haft effekt.

        Om vaccinet har fungerat på covid-19 alpha går inte att säga eftersom antalet smittade av covid-19 alpha mer eller mindre legat nära noll när vaccinen började användas.

        Flera forskare på immunitet och virus säger att vaccin försämrar det naturliga immunförsvaret och gör att man får ett sämre skydd mot andra virus och bakterier. Således kommer en vanlig höstinfluensa ha lättare att få fäste i en person med ett mindre bra immunsystem. Varje så kallad påfyllnad gör immunförsvaret ytterligare lite sämre. Således får de som vaccinerar sig mot covid-19 alpha ett sämre skydd mot andra varianter av covid-19.

        Dessutom. Ovaccinerade består av två grupper. De som haft covid-19 och de som inte har haft covid-19. De som har haft covid-19 har 13-27 gånger bättre skydd än en vaccinerad och sprider inte varianter av covid-19 som vaccinerade gör.

        Vill man hindra smitta på tillställningar, så ska det vara ett immunitetspass som gäller och inte ett vaccinationspass som endast ger ett legitimt tillstånd att sprida varianter av covid-19.

        • Jan Andersson skriver:

          I pandemins inledningfas visste man två saker:

          1. Covid-19 var en lindrig influensa men ovanligt smittosam.

          2. Vissa individer fick livshotande komplikationer, dödliga om inte avancerad akutvård sattes in i tid; i form av en kärlblödning som i första skedet drabbade lungorna värst. Orsaken var främst brist på ett D-vitamin. Somalier i Sverige var vår ojämförligt mest utsatta grupp på grund av brist på sol och allmän undernäring.

          I övrigt friska individer behövde inte akutvård, inte någpn vaccination och inga vårdinsatser, såvida men inte drabbades av fas två. Hur många som skulle behöva akutvård visste man inte, men siffrorna från Italien var förskräckande. Man visste att om blodsyrenivån sjönk till 80 % så hade man problem, men de flesta har inte tillgång till en sådan mätare (finns i min mobiltelefon).

          Det var sannerligen inte svårt att räkna ut att om bara tio procent av befolkningen skulle behöva akutvård i fas två, så låg alla länders sjukvård väldigt illa till, och skulle förmodligen kollapsa helt när ingen personal längre orkade stå på benen efter att ha jobbat dygnet runt ett par veckor. Skulle man tvingas att skicka hem döende igen? Och det gällde inte bara fas två-covid utan ALLA akutfall.

          Det gällde alltså att hitta ett sätt att lindra sjukdomförlopoet så att man aldrig behövde hamna i fas två, med kärlblödning.

          Det löste man med vaccinerna, fast det dröjde över nio månader innan Sverige fick de första leveranserna och många hann att dö under tiden.

          Men sedan började pajkastningen på allvar. Vaccinerna hade ju ingen effekt på covid-19! Tyvärr förklarade inte de informationsansvariga i tid att det inte heller var avsikten (eftersom influensan i sig är harmlös). Kanske höll de tyst för att inte alla skulle strunta i sprutan, men idag är för första gången informationen från FHS korrekt och relevant. För sent, men bättre sent än aldrig.

          Man fick tyvärr skjuta upp vårdinsatserna för tiotusentals andra patienter, men man har med andan i halsen klarat att ha kvar en något så när fungerande vårdapparat.

          Längre än så sträcker sig inte min bedömningsförmåga, och kanske inte heller vårdapparatens ambitioner. Av de kanske hundratalet yngre och äldre individer som jag känner är noll personer ovaccinerade och noll personer har haft några biverkningar eller känt av några komplikationer alls. Och inte fått covid-19 heller, kan tilläggas.

          Två vuxna har haft influensan covid-19, kanske även deras barn, de var irriterande en halv vecka sedan var allt som vanligt igen. Men självklart vaccinerade de sig ändå sedan när budkavlen gick.

          Riskfaktorer är främst brist på D-vitamin och ett nedsatt immunförsvar som inte har kapacitet nog att döda virus i normal tillräcklig omfattning. Nedsatt immunförsvar har de flesta äldre, yngre kan lätt få det genom modern usel kost som innehåller konserveringsmedel, smakförstärkare, sötningsmedel och dessutom belastar levern med alkohol och rökning.

          Alltså, vi sitter inomhus och käkar utländsk snabbmat (helst näringsfattig vego) och dricker lightdrycker framför en jätte-TV. På femtiotalet visste varje husmor att det var en livsstil som åt helvetet bar. Nu verkar ingen veta någonting av sig själva, men följer som en vindflöjel eller häftplåster alla ”influencers” som frikostigt delar ut absurda livsstilråd. När ska de unga börja tänka själva, och se sig i spegeln av annan anledning än att konstatera att allt är insmörjt och färgat enligt rådande praxis?

          Och att det fortfarande kommer in vaccinerade till akuten och till och med avlider, kan man kommentera med att livsstilen har man inte hittills kunnat göra något åt, och inte ålderskrämporna heller.

    • Samuel af Ugglas skriver:

      ”Lägervakter” fungerar inte utan PARASITISM. Hur kommer det sig?

  • Lars Mellblom skriver:

    #Jan Andersson#

    Jag uppfattar det som att du ser positivt på mRNA vaccinkampanjen. Varför inte gå vidare och bli vaccinatör? Lönen är hygglig, 23 000 euros i månaden, 1 050 euros per dag.

    Länk till anställningserbjudande och en promotionsvideo. Lyssna till hela videon och nog verkar det väl vara ett trevligt jobb?

    https://www.lelibrepenseur.org/covidime-23-000e-par-mois-pour-un-medecin-vaccinateur/

    • Jan Andersson skriver:

      Sjukvården fungerar nog då väsentligt bättre i Sverige än i Frankrike, de som fått ner smittotalen i de mest utsatta områdena i Stockholm har utfört ett enastående fotarbete tillsammans med tolkar på alla tänkbara främmande språk och inte tjänat bråkdelen av ovanstående siffror.

      Själv jobbar jag fortfarande med helt andra saker efter elva år som pensionär, allt för att kunna behålla en rimlig levnadsnivå på en tiondel av ovanstående lönenivå och hjälpa mina vuxna barn till något liknande. Och jag vore nog en usel sjuksköterska, men försöker vara en bra patient.

      • Göran skriver:

        Studera lite grafer från olika länder så ska du se att vaccinen inte har varit bidragande till mindre smitta eller död. I så gott som alla länder kan man se att smittan sjunkit mot närmare noll innan vaccination och sedan har smittat ökat lavinartat mer eller mindre.

        Då Sverige legat cirka 6 månader efter i vaccination så var det ganska enkelt att gissa att smittan skulle börja öka i december 2021.

        Gibraltar och Israel har haft högre smitta och död efter vaccinering.

        New York har haft mest drakoniska åtgärder och en massa tvingande åtgärder, bland den högsta vaccinationsgraden i USA, men har idag mest smittade och döda i USA.

        Samtidigt verkar Florida klara sig bäst, den delstat som har haft minst åtgärder.

        Det är inte så många som har dött i covid-19 i Sverige. Lika många som en lite svårare höstinfluensa. De siffror som presenteras är folk som dött med covid-19. Hur många som dött som en direkt orsak av covid-19 är aldrig redovisade. Troligen vet det inte det.

        Sedan så är det många som dött på grund av felaktig behandling eller utebliven behandling även om behandling finns, en del förbjuden.

        Åren 1990-2022 är det inrapporterat ungefär 9.000 vaccindöda exklusive covid-19-vaccinen i USA. För covid-19-vaccinen är det inrapporterat över 18.000 döda på 6 månader.

        Man ska även vara medveten om att mRNA-vaccinen inte låter immunförsvaret känna igen SARS-CoV-2-viruset utan ett spikprotein bland 28 andra spikproteiner. De nya varianterna Delta och Omikron har spikproteiner som immunförsvaret inte lärt sig att känna igen. Att vaccinera sig idag med ett mRNA-vaccin är med andra ord totalt meningslöst.

  • Samuel af Ugglas skriver:

    Hur förhindrar vi LÄGERVAKTERNAS existens?
    De är de mest lågstående varelserna på vår jord ! ! !

    • Göran skriver:

      Över hälften av Sveriges befolkning skulle utan problem kunna ta jobb om lägervakter.

      Att Nya Zeeland och Australien har sådana nedstängningar som de har, säger några beror på att det är för mycket lägervakts-DNA i befolkningen.

      Vilka länder i Europa utvecklas fortast mot tiden före andra världskriget: Tyskland, Österrike och Italien.

      Benny skriver:

      Jan, att du inte känner någon som drabbats av bieffekter av ”vaccinet” gör ju inte att skadliga bieffekter inte finns! Det finns massor av dokumenterade fall av skador från M-RNA ”vaccinerna” (Jag känner ingen mördare men för den skull inbillar jag mig inte att mördare inte finns!) om man ska använda ditt resonemang!

Det här inlägget postades i Aktuella övriga ämnen. Bokmärk permalänken.

1 svar på Flyttade kommentarer 1

  1. Thomas skriver:

    Har ni hört om det senaste?
    NeoCov…
    vad märkligt så passeligt nu när omikronet kört över hela världsbefolkningen…

Kommentarer är stängda.