Levande måltavla

Donald Trump är den mest orädda president världen skådat på länge! Helt avsiktligt drar han på sig fiendens eld, från opposition, media och hatisk allmänhet. För medan de spyr sin galla över honom jobbar hans underställda febrilt och i stort sett ostört för att genomföra hans politik.

Det som gett honom mest bakslag i USA är utvisningarna av illegala migranter och i samband att folk som inte förstår poängen med gränser demonstrerar mot den förda politiken gett sig på agenterna i tillsynsmyndigheten ICE. Det har resulterat i att ett par personer dödats av nämnda agenter.

I Europeisk media framgår inte att Trump gör det som måste göras även här, men bara förståtts av Orbán. De värsta i meningen skadliga för det demokratiska samhället bland de illegala migranterna är utan tvekan muslimerna. De kommer inte för att i första hand ta del av det demokratiska samhällets kultur. Istället anstränger de sig för att omvandla demokratierna till klansamhällen i muslimsk anda.

På vägen till att ruinera de demokratiska välfärdsstaterna tycke de det är rimligt att på falska premisser roffa åt sig så mycket som möjligt från de otrogna. Trump och de flesta republikaner har insett detta. Men demokraterna vägrar i sten. För precis som i Europa har socialister frikostigt med skattemedel lovat bidrag till hela klanen, mot röster på valdagen.

Det cyniska i socialisternas beteende framstår dessutom som aningslöst självdestruktivt när man begriper att socialisterna själva kommer att förlora all den makt de haft till låns från muslimerna så snart dessa är starka nog att lägga beslag på makten för egen del. Precis så som skedde i Iran efter att Shahen störtats.

Det här inlägget postades i Frihet och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

37 svar på Levande måltavla

  1. Jan Andersson skriver:

    Men de som vill ha bort honom har minst två Trumpkort – förlåt, trumfkort:
    Dels de 28 foton som visar Trump tillsammans med pedofilen Jeffrey Epstein, dels att många av de tullar som nu belastar importvaror in till USA har haft motsatt effekt: de utländska leverantörerna har helt enkelt hittat nya kunder och amerikanska företag står utan både material och delar och hinner inte hitta nya leverantörer innan konkursen. Det visar sig nu att Kanada varit storleverantörer till USA, men när beställningarna nu har uteblivit har Kanada hittat nya försäljningskanaler och struntar i USA. Även Kina har hittat nya kunder, och är inte längre beroende av USA:s import.

    Trump trodde att alla skulle anpassa sig; nästan ingen har gjort det. Kanada, som varit storleverantörer av olja till USA, har strypt litet på leveranserna, vilket naturligtvis omedelbart utlöste tillfångatagandet av Nikolás Maduro i det kommunistiska Venezuela; storleverantörer av olja. Utan olja stannar USA…

    Storinvesteraren Warren Buffett deklarerar nu att han sålt alla aktier med koppling till USA – för riskabelt, utvecklingen är högst osäker…

    • tompas skriver:

      Jag har sett foton där Magdalena Andersson poserar tillsammans med en gängkriminell. Är Magdalena då att betraktas som gängkriminell?

      Några positiva exempel som kontrast till all kritik mot att allt Trump gör är dåligt:
      Trump har sett till att WOKE-ideologin har fått stryka på foten.

      Trump har också satt stopp för massinvandringen av kriminella, illegala invandrare, terrorister, mördare, människosmugglare mm som kom i drivor under Bidens styre.

      Trump har sett till att Europa måste bygga upp ett eget försvar som gör att det finns större möjligheter att mota Putins Ryssland om det skulle behövas.

      Trump försöker även trycka på för att Europa ska stänga sina gränser mot kriminella, som vill bygga upp diasporor i Europa med målet att islamisera hela kontinenten och därmed rasera välfärdssystemen, skapa otrygghet och begå terrorbrott.

      Trump försöker även bekämpa korruption, bedrägerier mm samt rensa ut kostnader för staten som gått helt överstyr under tidigare regeringar i USA. Enorma summor har gått till olika NGO:er som i realiteten består av en stor grupp vänsteraktivister som kunnat leva gott inom det välfärdsindustriella komplexet där de satt sprätt på amerikanska arbetares skattepengar.

      Nu byggs ny produktion upp i USA av företag från hela världen. Företag som Microsoft, Nvidia, och Intel är bara några exempel, dessutom flyttas stora delar av bilindustrin från Kanada till USA på grund av tullarna.

      • Jan Andersson skriver:

        Redan 2015 kunde Sverige ha stängt sina gränser, men tog istället emot kreti och pleti med öppna armar. Nu är både min hjärtkirurg, pacemakerläkare, tandläkare. bilmekaniker och mobilförsäljare av utländsk härkomst och alla suveräna på det de gör… men alla har blivit naturaliserade och ingen är islamist….

        Japan har stängda gränser; saknar du pass, returbiljett och kontokort så får du vända om hem igen – och det är ingen tuffing i passkontrollen utan en jovialisk sextioåring som du kan fråga om allt möjligt – han pratar perfekt engelska… medan han skannar dina fingeravtryck och kollar din hotellbokning…

        Sedan får du umgås fritt med ett ytterst vanligt och generöst folk som gärna vill veta var du kommer ifrån och om du behöver någon hjälp… och den enda som känner någon skam eller skuld är nog du själv, om du har haft förutfattade meningar om Japan…

      • Jan Andersson skriver:

        Jo, det finns en liten risk att skickliga AI-tekniker har manipulerat fram bilderna, men det förklarar inte varför de är hemligstämplade och den som tagit beslutet förnekar att han har sett dem, fast han har undertecknat beslurspapperen…

        • Göran skriver:

          Om det finns information i Epstein-affären som skulle kunna skada Donald Trump, ställ dig då frågan hur det kommer sig att den informationen inte gjordes offentlig under de fyra år som Joe Biden var president?

      • Göran skriver:

        För att inte ta alla kort där Stefan Löfven poserar tillsammans med våldtäktsmän. Är nu Stefan Löfven en ….?

        En undran. Är alla 28 fotona tagna vid 28 olika tillfällen eller vid ett enda tillfälle?

        • Jan Andersson skriver:

          Stefan Löfven räknas inte, han visste inte vad han gjorde. Men det visste våldtäktsmannen…

  2. Claes-Erik Simonsbacka skriver:

    Gas +$0.70? Canada JUST Joined China ($30B Pivot) | The Cost of Trump’s Trade War

    https://www.youtube.com/watch?v=LqDoTk1XfOA

    Mvh,

  3. Benny skriver:

    I USA röstade folket för MAGA och nu är det bara för EU att vänja sig vid att Trump och USA kastat masken och slutat låtsas vara en allierad i Nato även om de lismande EU-politikerna försöker få det att se annorlunda ut? Trump begrep att dödsspiralen mot ekonomisk bankrutt inte kunde fortsätta frågan är om medicinen är värre än sjukdomen vars symptom är överkonsumtion utan att egentligen kunna betala för sig!

    • Jan Andersson skriver:

      Det är intressant att Kina frivilligt har rivit sönder en hel del amerikanska skuldsedlar i deras riksbank; skulle Kina kräva in skulden skulle inte USA kunna resa sig igen, och inte köpa några kinesiska varor alls – vilket vore värre…

  4. Claes-Erik Simonsbacka skriver:

    Greenland Is Not the Critical Minerals Answer. Canada Is.

    https://investornews.com/market-opinion/greenland-is-not-the-critical-minerals-answer-canada-is/

    Mvh,

    • Jan Andersson skriver:

      Det finns många jordartsmetaller, oftast blandade alla på en gång i samma jord. Om det ska vara meningsfullt att separera och utvinna någon av dem, måste den vara den dominerade och lönsam att utvinna. De övriga dumpas…

      Det tar ca tio år innan en fyndighet resulterar i en verklig gruva.

  5. Claes-Erik Simonsbacka skriver:

    JUST NOW: Supreme Court UNANIMOUS 9–0 Ruling STUNS Trump & Shocks America

    Hur denna utveckling kan påverka Trumps rättsliga och politiska framtid

    https://www.youtube.com/watch?v=rKg1cK0rXDY

    Mvh,

    • Mats Jangdal skriver:

      Det finns inget nämnt i amerikansk media om detta domstolsutslag.

      • Claes-Erik Simonsbacka skriver:

        Slutsats om verifiering

        För att definitivt verifiera om YouTube-videon ”JUST NOW: Supreme Court UNANIMOUS 9–0 Ruling STUNS Trump & Shocks America” ​​är AI-genererad krävs en mångfacetterad strategi.

        Innehållsverifiering : Det första och viktigaste steget är att verifiera existensen och detaljerna kring det påstådda högsta domstolens beslut genom officiella och välrenommerade källor, såsom supremecourt.gov och etablerade juridiska nyhetsorganisationer. Om inget sådant beslut finns är innehållet falskt, oavsett hur det genererades.

        Visuell och auditiv analys : Om innehållet avses visa individer som talar eller presenterar information, krävs en detaljerad undersökning av visuella signaler (ansiktsuttryck, läppsynkronisering, bakgrundskonsistens) och auditiva signaler (röstnaturlighet, böjningar, talartefakter). Verktyg och programvara utformade för att upptäcka deepfakes och AI-genererad media kan hjälpa till i denna process.

        Berättar- och språkanalys : Bedöm språket som används i videon för sensationalism, överdrivna påståenden och emotionell manipulation. Även om människor skapar sådant innehåll, blir AI-modeller alltmer skickliga på att generera berättelser optimerade för engagemang och virilitet.

        Utan direkt tillgång till videoinnehållet kan man inte göra en definitiv bedömning av dess AI-generering. Titeln i sig antyder dock starkt ett sensationsprecisionistiskt tillvägagångssätt, vilket är vanligt både i mänskligt genererad och AI-genererad desinformation. Den primära metoden för att ”verifiera” ett sådant påstående är att kontrollera den faktiska grunden för själva Högsta domstolens dom. Om domen är fiktiv sprider videon falsk information, och frågan om huruvida den var AI-genererad blir sekundär till det faktum att den är osann.

        P.S. – Hittar inte domen på supremecourt.gov, dvs. troligtvis är den publicerade domen osann.

        Mvh,

        • Göran skriver:

          Det handlar inte bara om AI utan om klick. Sätt en kontroversiell rubrik för att få klick. Det är tusentals video på Youtube där innehåller är skit men de har en rubrik som lockar.

      • Jan Andersson skriver:

        Nyhetsuppläsaren säger att varenda amerikansk nyhetskanal hade denna nyhet på sin sändning – lögn? Att SVT inte sänder något positivt om Trump är däremot välkänt sedan länge – det är enda anledningen till att några läser Frihetsportalen i stället…

  6. Mats Jangdal skriver:

    Här finns en akademisk förklaring till Trumps metod och dess framgång.
    https://ledarsidorna.se/flood-the-zone-with-shit/

  7. Glenn skriver:

    Så, det ligger en hund begraven i Trump administrationens agerande.
    Man öser ut ”distraktioner” som är galenskaper i våra ögon.

    Vad sker där vi inte tittar?
    Och , vad är Stable Coins?
    Vad är omvärdering av USA:s gulreserv? Hur mkt guldreserv har USA?
    Reserven bokfört på 42 dollar /uns i kolumnen tillgångar. Idag 5000 tusen dollar
    Vad är planen? Det finns givetvis en plan men vi förstår inte. Eller ?

    • Benny skriver:

      Frågan många ställer sig om USA verkligen har en guldreserv eller om den sedan länge är förskingrad ersatt med guldöverdragna blytackor? Kanske speglat 42 dollar per uns det verkliga värdet på det guld som täcker blyet? Det pågår och har pågått så mycket skumt i USA att det är svårt att ta till sig hur illa läget kan vara!

      • Glenn skriver:

        Dom har. Lägg därtill Kiev 2015, Irak, Libyen och säkert nån eller fler därtill. Nämndas Guld har plötsligt hamnat någon annanstans .Gissa var med andra ord, har säkert mer än deklarerat.

      • tompas skriver:

        ”Det pågår och har pågått så mycket skumt i USA att det är svårt att ta till sig hur illa läget kan vara!”

        Ungefär som i Ryssland då kan jag tänka. Två stormakter som är förunderligt lika i vissa avseenden.

        • Benny skriver:

          Nu är det väl ändå så att det skumma i USA påverkar oss på ett helt annat sätt än det i Ryssland! Att hålla på och flytta fokus är typiskt USA-muppar som du tompas!

  8. Benny skriver:

    Man undrar ju varför det blir liv om 2 skjutna när över 30.000 skjuts varje år i USA och många skjuts av polisen vid ingripande vilket närmast är vardagsmat där? Men visst, för de som protesterar är så klart oroliga då ICE precis som polisen i övrigt inte drar sig för att skjuta först och fråga sedan. I ett utpräglat vålds-samhälle som USA värderas ett människoliv inte högt om du inte tillhör politikerklassen eller är superrik

    • tompas skriver:

      Fakta:
      Förra året 2025 dödades 1 226 människor i USA av polis och det är stadigt ökande och det är inte alls konstigt eller underligt för jag vet varför.

      • Benny skriver:

        Och då kan man ju verkligen undra varför fulmedia blir så till sig av 2 ytterligare dödsfall av polisvåld? Men visst när det gäller agenda-”journalistik” står väl svensk media i framkant!

        • Jan Andersson skriver:

          Såg en YouTubefilm där trafikpolisen stoppar en fortkörare, en tjej som fyller 18 samma dag som polisingripandet. Vissa stater har 16–årsgräns för körkort, så det kanske inte spelar någon roll. Men hon har inget körkort, och säger att ingen hon känner har något körkort heller men kör varje dag ändå – för det får man – i USA behövs inget körkort,…väl?

          Hon är allmänt vrång och beläggs med handbojor före frakten till en polisstation… och hon är inte den enda, ett flertal kvinnor ropar genom ett stängt sidofönster att det inte behövs något körkort i USA…

  9. Lars Mellblom skriver:

    #Claes-Erik Simonsbacka 14:01″

    Nu publicerade du en falsk IA-genererad anti-Trumpvideo igen. Nyligen på samma tema var det på Klimatupplysningen. Hur är det med ditt omdöme.

  10. Benny skriver:

    Nu har Mattias Karlsson SD kommit på att man inte kan sluta avtal eller lita på USA eftersom de har en vana vid att strunta i sådana när det inte passar längre? Brutna avtal är USA:s historia och den som är så dum att man litar på något som USA skrivit under är väl mer än lovligt infantil? Att SD har 20% beror enbart på att de är det minst sämsta alternativet bland riksdagspartierna och svensken i allmänhet är livrädd för att ”slänga” bort sin röst på t ex AFS eller andra bättre alternativ.

  11. Pingback: Levande måltavla | ulsansblogg

  12. Samuel af Ugglas skriver:

    Pres.trump är den förste USA presidenten som lyckats avslöja de flesta SVENSKAR? med de absolut sämsta sidorna hos ett mänskligt väsen, HAT , AVUNDSJUKA , FÖRNEDRING och YNKEDOM.
    Hurra och tack för pres. TRUMP

    • Benny skriver:

      Tja, det ska man väl ge Trump att han avslöjar hycklarna i EU! När EU själva drabbas av USA:s ”regelbaserade världsordning” är det tydligen inte så kul längre att vara med i gänget av mobbare? Men avskrädet till politiker i EU röstas fram av valboskapen oavsett all inkompetens av någon anledning.

Kommentarer är stängda.