Senaste kommentarer
- Fortsätter på X (2)
- Göran { En anledning till att en hel del länder upplåter mark för amerikanska baser är att USA har sagt att de ska skydda respektive land. Så, vad har hänt med detta skydd under irankriget? Jo, amerikanarna övergav sina baser och sket i utlovat skydd. USA har alltid betett sig så och ändå tycks folk bli förvånade. USA handlar bara i sitt eget intresse. Skulle någon gå till attack mot Sverige kommer USA i första hand ställa sig frågan om det gynnar USA att försvara eller hjälpa Sverige. Samma sak med Israel. Hur många gånger har ni sett Israel agera för att skydda kristna? De enda konflikter som Sverige borde bry sig om, är våra nordiska grannar. }
- Peter Sjöström { Jag tror att det svenska folket inte tänker överhuvudtaget i politiska banor . De är bundna vid sina skärmar där de tar del av lek , trams och reklam samt för stunden fotboll i Amerika . Mer seriöst är det inte för medborgaren , tyvärr . Mvh Sjöström }
- Liberal fadäs (6)
- Benny { "Liberalerna" har gått från att vara åsiktsfascister till att numera ha fullbordad fascism i sin ideologi och det är inte underligt att partiet lever i sin dödsdans oförmögna att själva förstå vad som gick fel! Sossarna lever i samma förnekelse men har kunnat fylla på väljarkåren med invandring och vidlyftiga löften om nya bidrag till den nya väljarbasen. }
- Göran { Skithålsländer eller skitgropsländer? }
- Peter Sjöström { Använd de svenska orden för "shithole countries" ! I övrigt kan jag instämma . Mvh Sjöström }
- SpaceX - flip eller flop? (13)
- Claes-Erik Simonsbacka { Tillåter Vi, att rymden förvandlas till en gigantisk sopstation? Enligt många företag och analytiker ser rymden som en oundviklig destination för framtidens beräkningskraft, då de uppger som motivering, att fysiska gränserna för energi och kylning på jorden börjar nås. Samtidigt verkar världssamfundets beslutsfattare stå inför ett dilemma: att bromsa utvecklingen vilket innebär att förlora den globala AI-kapplöpningen, medan en okontrollerad expansion riskerar att skapa ett "Kessler-syndrom", där kollisioner mellan satelliter skapar ett bälte av rymdskrot som gör omloppsbanor obrukbara. Det verkar finnas en växande oro för miljökonsekvenserna. Forskare vid Saarland University har påpekat att rymdbaserade datacenter kan generera betydligt högre utsläpp än markbaserade anläggningar när man inkluderar raketuppskjutningar och satelliternas återinträde i atmosfären, vilket frigör sotpartiklar och metaller som påverkar ozonlagret. Trots detta argumenterar aktörer som som bl.a. Elon Musk att rymden är den mest ekonomiskt attraktiva platsen för AI på sikt, tack vare tillgången till obegränsad solenergi. Beslutsfattare, särskilt... }
- Fortsätter på X (2)
Arkiv
- juni 2026
- maj 2026
- april 2026
- mars 2026
- februari 2026
- januari 2026
- december 2025
- november 2025
- oktober 2025
- september 2025
- augusti 2025
- juli 2025
- juni 2025
- maj 2025
- april 2025
- mars 2025
- februari 2025
- januari 2025
- december 2024
- november 2024
- oktober 2024
- september 2024
- augusti 2024
- juli 2024
- juni 2024
- maj 2024
- april 2024
- mars 2024
- februari 2024
- januari 2024
- december 2023
- november 2023
- oktober 2023
- september 2023
- augusti 2023
- juli 2023
- juni 2023
- maj 2023
- april 2023
- mars 2023
- februari 2023
- januari 2023
- december 2022
- november 2022
- oktober 2022
- september 2022
- augusti 2022
- juli 2022
- juni 2022
- maj 2022
- april 2022
- mars 2022
- februari 2022
- januari 2022
- december 2021
- november 2021
- oktober 2021
- september 2021
- augusti 2021
- juli 2021
- juni 2021
- maj 2021
- april 2021
- mars 2021
- februari 2021
- januari 2021
- december 2020
- november 2020
- oktober 2020
- september 2020
- augusti 2020
- juli 2020
- juni 2020
- maj 2020
- april 2020
- mars 2020
- februari 2020
- januari 2020
- december 2019
- november 2019
- oktober 2019
- september 2019
- augusti 2019
- juli 2019
- juni 2019
- maj 2019
- april 2019
- mars 2019
- februari 2019
- januari 2019
- december 2018
- november 2018
- oktober 2018
- september 2018
- augusti 2018
- juli 2018
- juni 2018
- maj 2018
- april 2018
- mars 2018
- februari 2018
- januari 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- augusti 2017
- juli 2017
- juni 2017
- maj 2017
- april 2017
- mars 2017
- februari 2017
- januari 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- augusti 2016
- juli 2016
- juni 2016
- maj 2016
- april 2016
- mars 2016
- februari 2016
- januari 2016
- december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- september 2015
- augusti 2015
- juli 2015
- juni 2015
- maj 2015
- april 2015
- mars 2015
- februari 2015
- januari 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- september 2014
- augusti 2014
- juli 2014
- juni 2014
- maj 2014
- april 2014
- mars 2014
- februari 2014
- januari 2014
- december 2013
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
- augusti 2013
- juli 2013
- juni 2013
- maj 2013
- april 2013
- mars 2013
- februari 2013
- januari 2013
- december 2012
- november 2012
- oktober 2012
- september 2012
- augusti 2012
- juli 2012
- juni 2012
- maj 2012
- april 2012
- mars 2012
- februari 2012
- januari 2012
- december 2011
- november 2011
- oktober 2011
- september 2011
- augusti 2011
- juli 2011
- juni 2011
- maj 2011
- april 2011
- mars 2011
- februari 2011
- januari 2011
- december 2010
Kategorier
- Äganderätt
- Äganderätt, äldre text
- Aktuella övriga ämnen
- Aktuella övriga ämnen, äldre text
- Citat om Frihet
- Feministisk ordlista
- Frihet
- Frihet, äldre text
- Gästlistan
- I korthet, äldre text
- In English
- Jämlikhet
- Jämlikhet, äldre text
- Karriärismen
- Klimat & miljö, äldre text
- Klimatbluffen
- Korta kommentarer
- Miljö
- Trafik
- Trafik, äldre text
- Uncategorized
Etiketter
- aktuella frågor
- ansvar
- bil
- Bill of Rights
- biologisk mångfald
- byråkrati
- CO2
- demokrati
- diskriminering
- EU
- frihet
- fri press
- halmgubbe
- individ
- integritet
- IPCC
- jämlikhet
- klimat
- koldioxid
- kollektiv
- konformism
- konstitution
- kvalitet
- lag
- makt
- medborgare
- media
- miljö
- moral
- myndighet
- natur
- nyttig idiot
- politiker
- rätt
- rättsstat
- samhällsfördrag
- skatt
- staten
- sverige
- tolerans
- trygghet
- USA
- vapen
- vänstervåg
- äganderätt
Blogroll
- (Projekt) Allmogen
- American Thinker
- Amerikanska nyhetsanalyser
- Antropocene
- Arnstberg
- Astrids miljö- och samhällsblogg
- Avancemang
- Bertil Persson om vindkraft
- Bilfront
- Blick över nejden
- Bonde på riktigt
- Centrum för rättvisa
- Claes Johnsons blog
- Clexit
- Contra
- Dan Ahlmarks blogg
- Det Goda Samhället
- Dick Erixon
- Dispatch International
- DSM
- Europaportalen
- Folkungen
- Fox News
- Fria Tider
- Frihetligt
- Frihetsfronten
- Frihetsportalen YT
- Genusdebatten
- Geoethic
- Global Climate Scam
- Gunnar Littmarck
- Helena Palena
- Infowars
- Ingrid&Maria
- JoNova
- Jordbruk 2.0.1
- Jörsäter om klimatet
- Juila Caesar
- Kabo's blog
- Kalle Strokirk
- Katerina Janouch
- Klimathotet
- Klimatkarusellen
- Klimatsans
- Kvartal
- Lagmansgymnasiets natursida
- Ledarsidorna
- Ledarsidorna
- Ludwig von Mises Institutet i Sverige
- Marika Formgren
- Medborgarrättsrörelsen Sverige
- Merit Wager
- Naturbrukaren
- Nätverket Rätt Strandskydd
- NEO
- Newsvoice
- Nya Dagbladet
- Nya Tider
- Nyheter Idag
- Oberoende Förnuft
- Odd Gunnars länksida
- Per-Olof Samuelssons blogg
- Peter Krabbe
- Pharos
- Rutger Staaf blogg
- Säkramiljön
- Samhällsnytt
- Samtiden
- SEPP
- Slöseriombudsmannen, Martin Borgs
- Svenska Shillerinstitutet
- Sveriges snyggaste bonde
- Swexit
- Tallbloke's Talkshop
- Tanja Bergkvist
- The Climate Scam
- The Future of Freedom Foundation
- Townhall, political cartoons
- Trafik i Täby
- Tullberg
- Ulsans blogg
- Uvell
- WND
- widget från Politometern
Etikettarkiv: bilism
SVT i valet
Årets valrörelse är på alla sätt och vis i full gång. Det märks inte minst på vad SVT erbjuder sina tvingade licensbetalare. Där framhålls gång på gång att det inte borde finnas några privata alternativ till staten. Lundsbergs skola smutskastas … Fortsätt läsa
Publicerat i Frihet
Etiketter åsiktskorridoren, betygen, bilism, invandrare, klimatet, kollektitrafik, kollektiv, krig, kvinnor, läkare, partier, patienter, politiker, privat, propaganda, skatten, skolan, staten, SVT, val, valrörelse, vapen, värden, vårdförsäkring, vindkraft, vita män
8 kommentarer
Bil, bildning, demokrati, frihet
Subventionerad kollektivtrafik kostar svenska skattebetalare 25 miljarder/år. Gröna och vänsterlutande partier vill både tvinga fram mer sådant och samtidigt förbjuda mesta möjliga av privat bilism. De förstår inte vad bilen betyder för bildning, demokrati och frihet. Skulle det vara så … Fortsätt läsa
Publicerat i Frihet, Trafik
Etiketter bil, bildning, bilism, demokrati, facket, individer, individuell, inlåsning, kollektivtrafik, körkort, partiet, privat, skattebetalare, staten, trafik, transporter
12 kommentarer
Öppet brev till alla vänsterpartier i Sverige och EU
Det vill säga i Sverige är det V, MP, S, C, L, M, KD och SD jag adresserar med detta. Ytterligare vänsterpartier finns utanför riksdagen och i EU-parlamentet, de flesta partier även där vänsterpartier. Ja, jag räknar de så kallat … Fortsätt läsa
Publicerat i Frihet
Etiketter äganderätt, agenter, alliansfrihet, amerikansk militär, antidemokrater, bedragit, bestående, bidrag, bilism, borgerliga, covid, dåre, DCA, demokrati, domstol, eu-parlamentet, folket, förändring, försvarsförmåga, frihet, höger, hot, humanitära stormakten, individer, infiltrerat, inskränkningar, klimatet, klimatlögning, kollektiv, konservatism, kränkt, kriminella, liberalism, lögner, måttet är rågat, mutor, nato, nazister, neger, ngo, ni såg det inte komma, övergrepp, partibok, politik, politiker, rasister, riksdag, rösträtt, sexism, skandaliserat, skatter, slavskam, socialism, suveränitet, sverige, tyranni, uppdrag, våld, välstånd, vandaliserat, vänsterpartier
27 kommentarer
När verkligheten tar adjö
Det pågar en verklighetsflykt i samhället. Den förekommer bland politiker, tjänstemän, akademi, media och vanligt folk. Det de har gemensamt är att de alla finns i städer, företrädesvis större sådana. Allt fler av dessa hävdar att framtiden är bilfri. Det … Fortsätt läsa
Publicerat i Aktuella övriga ämnen, Trafik
Etiketter 15-minutersstäder, adjö, akdemi, ålderdom, ambulasn, bil, bilism, bortskämd, brandkår, budskap, butiker, civilisationsuppehållande, cykel, diskriminering, frisk, gågnavstånd, gated community, hus, internet, kollegieblock, kollektivtrafik, kropp, media, miljökurs, mobiltelefon, parker, planering, polis, politiker, praktiskt kunnande, promenadstråk, restaurang, rörlighet, samhällskollaps, segregation, smartphone, sopor, stadsplanering, tjänsteman, torg, totalitär, trygghet, underhåll, vanligt folk, vansinne, verkligheten, verklighetsflykt, verksamhet, verkstad
13 kommentarer
Vilket västland blir först med folklig resning, revolution?
Samtidens samhällsutveckling är inte bara förbryllande, den är också skrämmande, på flera sätt. Vi har ett klimathotsnarrativ som har eskalerat från ganska stillsamt för 30 år sedan till medial skräckpropaganda idag. Inte vid någon tidpunkt under dessa trettio år har … Fortsätt läsa
Publicerat i Frihet
Etiketter afrika, amerika, asien, befolkning, bidrag, bilism, blodi, Breivik, covid, cykle, epidemi, eurpa, experiment, flyktignar, folklig resning, funktionssocialism, godhetssignalering, höger-vänster, influensa, IPCC, islamisering, jordbruk, klimahot, kollektiv, konfiskation, köttätare, kriminella, lögner, matförsröjning, mellanöstern, migranter, militär, miljö, miljrörelsen, motstånd, narrativ, nedstängning, oblodig, organisationer, pandemi, politiker, problem, revolution, samhällsutveckling, samtiden, samväldet, skydd, stad-land, toppstyrning, underrättelseverksamhet, utvisning, vaccin, västland, who
25 kommentarer
Knappast brist på gas och olja
Dagens gästskribent är Tege Tornvall Bensin och diesel från olja ur berget (petroleum) kallas allmänt för fossila bränslen. Oljekungen John D. Rockefeller fick 1892 en konferens i Genève att klassa olja ur berget som fossil för att ge intryck av … Fortsätt läsa
Publicerat i Gästlistan, Klimatbluffen
Etiketter bensin, bilar, bilism, biobränsle, bränsle, CO2, diesel, fossil, gas, geologi, historia, kol, koldioxid, kolväten, livets gas, mineraliserad, missufattning, olja, politik, politiker, rockefeller, sediment
3 kommentarer
Där socialism går in går vettet ut
I Sverige råder den rättsliga dogmen att den som upplyser någon om att den tänker försvara sig med våld mot våld, anses ha gjort sig skyldig till olaga hot. Den som därtill har beväpnat sig för att om behov skulle … Fortsätt läsa
Publicerat i Frihet
Etiketter ammunition, bekännelse, beväpning, bilism, byråkratin, dogm, egendom, fara, försvar, gärning, grundlagen, hälsa, inflytande, jakt, jordbruk, läparna, liv, magasin, medborgare, myndighetsaktivism, naturvård, olaga hot, paragraf, planärenden, polismyndigheten, politiker, rätt, rättsväsende, regeringsformen, risk, självförsvar, skjutvapen, skogsbruk, skott, skytte, socialism, sossestaten, undersåtefiering, uppsåt, våldsbrott, vapen, vapenhantering, vett
7 kommentarer
Värna egenmakten, återblick
Här är ytterligare en artikel med många år på nacken, från Liberty.nu, återpbulicerad på Frihetsportalen 1 april 2011. Jag har allt sedan den första energikrisen på 70-talet pläderat för alternativa energikällor. Jag har fört fram gengas, vätgas, metangas, metanol, etanol … Fortsätt läsa
Publicerat i Frihet, äldre text, Klimatbluffen
Etiketter aktuella frågor, bil, bilism, demokrati, frihet, individ, jämlikhet, klimat, putin, tolerans, trygghet
34 kommentarer
Värnas de äldre verkligen?
Nu har det tjatats länge om att vi måste värna de äldre i dessa coronatider. Men är det sant? Vill verkligen de unga och medelålders besserwissers som tjatar, värna om de äldre? Kan det vara så att de helst vill … Fortsätt läsa
Publicerat i Frihet
Etiketter alarmism, äldre, bil, bilar, bilism, boomers, c19, corona, covid-19, cykla, gå, greta, handikappade, inlåsta, inspärrade, klimatet, klimathotet, kollektivtrafik, köttberget, livserfarenhet, medelålders, myndiga, proppen orvar, rädsla oro, skeptiker, studenten, svaga, ungdomar, värna, virus
31 kommentarer
Slask nr 8 – diverse politik
Det blir kallare – igenNu blir det kallare enligt flera observationer och prognoser. Även amerikanska NOAA som stått för mycket alarmism och anklagats för fusk har statistik som visar det. Trots ökad CO2-halt. Nu sänker Trump deras budget med 31%. … Fortsätt läsa
Publicerat i Aktuella övriga ämnen
Etiketter äganderätt, agenda 2030, agribashing, alexandria ocasio-cortez, andrej babis, AOC, bilism, bilyana martinovsky, bönder, censur, CO2, davos, donald trump, EU, fascism, feminism, feminister, george soros, google, greta, gustav fridolin, hillary clinton, integritet, internet of things, jair bolosnaro, kallare, kapitalism, kilometerskatt, koldioxid, kvinnor, macron, monster, noaa, religion, robert epstein, smarta byar, socialism, stefan löfven, trafik, världsordning, visegrad, WEF, zachary vorhies
5 kommentarer