I spåren av klimateskatologin och dess inducerade ångest har det börjat dyka upp så kallade pop-psykiatriska helbrägdagörare. Människor som utan skrupler ställer sig mitt i flödet av neurologiskt utmanade demonstranter och mot en stor eller liten skärv, på plats utlovar avlastning från deras själsliga smärta.
Visst känns det igen, även om det tar sig nya uttryck och beskrivs med nya ord. Uppfinningsrikedomen har alltid varit stor bland snyltare.
Alan Jones, TV-profil för australiska Sky News tillrättavisar de strejkande ungdomarna som historiens mest bortskämda, minst bildade och den generation som mer än någon tidigare påverkar miljön.
Här är ett norskt reportage om hur Greta lanserats. Kopiera länken och klistra in i nytt fönster. Vet inte varför YT-länkar inte implementeras längre.
https://www.youtube.com/watch?v=P9sNMY1vIAo&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0Xxll9VONBmCLP0LpsZhVkeKlCiK7pmHc4kEi_AY80Woxh-2Bap2jzNkQ
Kunskap är den enda vägen ut ur detta moras.
Mosaic är på väg n i isen.
Kan följas här. Kolla gärna farten senaste natten-1 knop.
Jämför med den bild av isläget de förmedlar-isfritt vatten.
Ryska sidan visar dock på is i detta avsnitt.
Jag litar mer på Ryssen!
https://follow.mosaic-expedition.org/
Ingmar Rentzog och företaget ”We don’t have time” håller investeringsmöten då och då i Stockholm. De vill att folk ska investera i företaget genom att köpa aktier i det.
Vad ska då detta företag göra? Jo, de ska skapa ett socialt nätverk typ Facistbook för miljörörelsen. Förmodligen dömt att misslyckas. Bara för någon vecka eller två sedan gick ett svenskt it-bolag, zynapp.com, för sociala nät i konkurs. Väldigt svårt att hitta på något på den marknaden som folk tänder på.
Vad jag vill ha sagt är att företaget ”We don’t have time” förmodligen är en scam. De borde veta att de inte kan skapa något nytt socialt nätverk. Hur ska det överleva på en idé som kommer att blekna i takt med ett kallare klimat?
Göran
De som strejkar för klimatet kan ju satsa sina pengar i “We don’t have time” så att deras klimatångest går över eftersom de får annat att oroa sig över.
Tidningen Dagens ETC har förbjudit fossila annonser i sin tidning. Jag har bara en kommentar på det. Vilka företag skulle vilja annonsera i den tidningen?
Av vilken anledning vill man som företagare annonsera i en tidning vars agenda är att avskaffa allt privat ägande och privat företagande?
Visst borde alla klimatskeptiker vända pressen ryggen som protest mot deras falska växthuspropaganda. Men tyvärr går man då miste om annat, mer läsvärt innehåll, som inte alltid så lätt kan återfinnas på nätet.
En tidning som SvD – som har mest att skämmas för, givet sin historia och sin förment liberalkonservativa ideologi – överlever nog mest på sina dyra dödsannonser, som familjer i innerstan, i Djursholm och Saltsjöbaden har svårt vara utan. Och ägaren, norska Skipstedt – som borde veta bättre, i vårt mer frihetliga naboland) tycks inte bry sig, så länge annonserna håller skutan på någorlunda rätt köl. Kanske inte så länge till, när läsarna börjar fatta vilken skamlig indoktrinering de utsätts för.
Och journalistkåren tycks vi inte heller kunna hysa något hopp till, om ni inte kusinerna Ekdal lyckades så ett och annan tvivel i sitt TV-program om klimatet, där en professor så tydligt gjorde bort sig, genom att inte låtsas veta svaret på en fråga om ”när det senast var lika varmt som nu”. Gissar att åtminstone bortåt 10 procent av tittarna hajade till och insåg vilket bedrägeri vi utsätts för.
Synd att inte SD, MED och KLP (de tre mer eller mindre uttalade skeptikerpartierna) gör mer väsen av sig för att följa upp detta partiella genombrott.
SvD får 50 miljoner per år i pressstöd.
Det räcker om länken är utan din Facebook länkningsinfo:
https://www.youtube.com/watch?v=P9sNMY1vIAo
Tack!
Har även postat detta idag.
https://twitter.com/MatsJangdal/status/1177552030732300288